fredag 29. oktober 2010

Multitaskingens svøpe

Det sies at kvinnfolk er i stand til å gjøre flere ting på en gang, og den oppvoksende generasjonen er eksperter på multitasking. Jeg liker å tro at jeg behersker konseptet, men i går kveld ble jeg litt i tvil. Kl 23 skulle jeg ta bilde av kjolen jeg har holdt på med de tre siste dagene. Det viser seg at kombinasjonen tv, facebook, lydbok, bokelskere.no, planlegging av undervisning og blogging ikke lar seg kombinere med å strikke. Særlig når man egentlig ikke kan (å) strikke.... Jeg fikk altså ikke strekt ut denne kjolen. Som alle strikkere vet, skal man følge med på andre runde når man strikker på en rundpinne, slik at ikke hele arbeidet vrir seg. Hvordan det er mulig å ikke oppdage dette før man har strikket 15 cm, er meg en stor gåte.
Egentlig var det hell i uhellet fordi jeg allerede hadde startet med feil farge. Lenge til jul enda...

Siterer lydboka jeg hørte mens jeg strikket:

"Å rekke opp

Alt du behøver å gjøre, er å tilgi."

Man kan bli lettere amper når man oppdager sånt, men det var ikke annet å gjøre, enn å le høyt.

So here we go again :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar